Monday, March 15, 2010

Bila Aku Jatuh Cinta...

YA ALLAH jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang
Melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu

YA MUHAIMIN jika aku jatuh cinta
Jagajah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku padaMu

YA RAHMAN jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta

YA RAHIM jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling dari hatiMu

YA RAZZAQ jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui shahid di jalanMu

YA QUDDUS jika aku rindu
jagalah rinduku padanya
Agar tidak melalaikan aku
Dari merindukan syurgaMu

YA SALAM jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

YA 'AZIZ jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan
menyeru manusia kepadaMu

YA RABBI jika kau halalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga
Melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya padaMu

YA ALLAH ENGKAU MENGETAHUI BAHAWA HATI2 INI TELAH BERHIMPUN DALAM CINTA PADAMU ...TELAH BERJUMPA PADA TAATMU...TELAH BERSATU DALAM DAKWAH PADAMU...TELAH BERPADU DALAM MEMBELA SYARI'ATMU...KUKUHKANLAH...IKATANNYA...KEKALKANLAH CINTANYA...TUNJUKILAH JALAN2NYA...PENUHILAH HATI2 INI DENGAN NURMU YANG TIDAK PERNAH PADAM...LAPANGKANLAH DADA2 KAMI DENGAN LIMPAHAN KEIMANAN KEPADAMU DAN KEINDAHAN BERTAWAKKAL DI JALANMU...

m@Nt@n

No comments:

Post a Comment