Tuesday, May 29, 2012

Munajat Umat Islam buat Syria

YA ALLAH!! Bantulah saudara-saudara kami di Syria wahai Tuhan sekalian alam, Ya Allah, bantulah mereka, jadikanlah bantuanMu kepada mereka, kuatkan mereka.

Ya Allah! Hancurkan sesiapa yang menyeksa, mengkhianati dan menzalimi mereka. Ya Allah!! Sesiapa yang menghendaki mereka dalam kejahatan, maka gagalkanlah rancangan jahat tersebut dan sesiapa yang menghendaki mereka dalam kebaikan, maka bantulah, tolonglah dan tetapkanlah pendirian mereka.

Ya Allah!! Sesungguhnya hamba-hambaMu di Homs, Hamah, Idlib, dan Dar'a(iaitu wilayah-wilayah di Syria) dibunuh, disembelih, dan dihalau dari rumah masing-masing, kampung halaman mereka, anak-anak mereka serta  agama mereka. Oleh itu, gagalkanlah segala perancangan jahat mereka, leburkan pakatan mereka, pecah-belahkan pakatan mereka, goncangkan pendirian mereka, turunkanlah kemurkaanMu kepada mereka, serta utuskan kepada mereka api yang diturunkan dari langit dan yang keluar dari bumi.

Ya Allah!! Sepertimana Engkau mencabut kerajaan dari Mubarak dan Zainal Abidin Ben Ali, maka cabutlah kerajaan dari Basyar. Sepertimana Engkau membunuh Gaddafi, maka bunuhlah  Basyar.

Wahai Tuhan yang memiliki Hari Agama (Kiamat), Hanya Engkau yang kami sembah dan hanya Engkau yang kami memohon pertolongan, maka hancurkan mereka dan jadikan usaha mereka selama ini sia-sia seperti debu-debu yang berterbangan. Ya Allah!! Jadikan usaha Basyar Al-Asad sia-sia seperti debu-debu yang berterbangan. Ya Robb Al-amin...!!

No comments:

Post a Comment